Kuidas õppimist lõbusaks muuta?

Õpetaja või lapsevanemana on tihtipeale keeruline muuta õppimist laste jaoks lõbusaks. Kui traditsioonilised õppemeetodid neid ei köida, siis on aeg mõelda kastist väljapoole. Püüa nende tähelepanu individuaalsete, loovate ja tehnikapõhiste õppemeetoditega.

Tee õppimine personaalseks

  1. Kaasa oma õpilaste spetsiifilised huvid. Kui pöördud õpilaste poole kasutades nende huvisid, on lihtsam neid õppetundi kaasata ja panna neid mõistetest vaimustama.
    • Õpetajana võta aega ja küsi enda õpilastelt nende hobide ja huvide kohta. Kui võimalik, siis leia moodus, kuidas neid huvisid oma tunniplaanidesse lisada. Lisaks luba õpilastel soovitada teemasid ning tuua kaasa materjale, nagu näiteks raamatuid, mänge või rakendusi, mida nad naudivad ning klassiga jagada soovivad.
    • Lapsevanemana leia mooduseid kuidas ühendada lapse huvisid haridusliku sisuga. Kui ta on huvitatud veoautodest, siis leia veoautode kohta harivad mänge ja raamatuid. Kui talle meeldib muusika, siis kasutage fraktsioonide uurimiseks noodivihikut.
  2. Määra oma õpilaste õppimisaeg vastavalt nende vajadusele. On vastutustundetu eeldada, et kõik lapsed õpivad ühtemoodi ning sama kiirusega. Vanemate ja õpetajatena hinnake iga lapse konkreetseid vajadusi eraldi. Tee kindlaks, kas neil on raskusi paigal püsimisega. Uuri, kuidas nad kõige paremini õpivad – on nad kuulmisega õppijad, visuaalsed või hoopis füüsiliselt õppijad. Kasuta neid teadmisi, et planeerida oma tunnikavasid ning kodus tehtavaid töid.
    • Kui lastel on probleeme paigal istumisega, siis anna neile piisavalt pause, et nad ringi liikuda saaksid. Kui nad on visuaalsed õppijad, siis lisa õppetundidesse palju pilte.
    • Kui sa pole kindel enda õpilaste õppimise stiili koha pealt, siis proovi kasutada väikest küsitlust või harjutust, et saada sellest aimu. Internetist leiad palju erinevad teste.
  3. Paku enda õpilastele võimalust üksteist õpetada. Kui lastele panna vastutus enda või teiste õppimise eest, siis on nad erksamad õppima materjali võimalikult põhjalikult.
    • Anna igale õpilasele teema ning lase neil valmistuda ette õppetund enda teema kohta- nüüd on nendel vastutus teadmaks teemat võimalikult hästi. Kui nad on õppetunni valmis teinud, siis lase neil esitada materjali väikese grupi või klassi ees.
    • Pane õpilased paaridesse või väikestesse gruppidesse. Selle asemel, et nad sinult abi küsiksid, julgusta neid üksteise peale toetuma, et nad lahendaksid koos ette tulevaid probleeme.
    • Pane paari õpilane, kellel on teemaga raskusi ja õpilane kellele on teema sulaselge. Tõenäoliselt küsib raskustes õpilane küsimusi õpilaselt, kellele teema selge on.
    • Lapsevanemana paku lapsele võimalust õpetada sulle, mida tema õpib. Kui laps on probleemi lahendamisega raskustes, siis ära anna talle vastust. Selle asemel küsi sisu kohta spetsiifilisi küsimusi nagu näiteks “Kuidas sa tead … ?või “Kuidas sa lahendaksid … ?”.
  4. Osale oma õpilase või lapse õppimises. Kui su õpilased või lapsed õpivad või osalevad harivas tegevuses, siis liitu nendega. Kui hakkad nende hariduses aktiivseks osalejaks, siis modelleerid õppimisharjumusi, probleemide lahendamise oskusi ning saate tunda rõõmu, kui õpite koos midagi uut. Kui nad kahtlustavad, et sa ei naudi tegevust või sisu, siis eeldavad nad, et tegevus või sisu pole lihtsalt nende aega väärt.
    • Veeda nendega üks-ühele aega. Enamustele lastele meeldib saada individuaalset tähelepanu, kuna niimoodi tunnevad nad end olulisemana.
    • Kui lapsed istuvad maha vaikseks lugemisajaks, siis kasuta võimalust ning loe ka ise.

Õppimise muutmine asjakohaseks ja saavutatavaks

  1. Loo käed-küljes õppimise võimalused. Lapsed säilitavad informatsiooni paremini kui nende käed ja ajud on samaaegselt tegevusega hõivatud. See saavutatakse tundide ja tegevuste kaudu, mis nõuavad õpilastelt rääkimist, kuulamist ja liikumist. Sellist tüüpi tunnid ja tegevused on kasulikud aktiivsetele, kuulmis- ja visuaalsetele õppijatele.
    • Too enda projektidesse sisse rohkem kunsti ja käsitööd.
    • Loo erinevad õppimisjaamad ja lase õpilastel nende vahel ringi liikuda.
    • Pane õpilased gruppi huvide või tugevuste järgi. Paku nendele tegevusi, mis lasevad neil uurida teemat sellisel moel, mis neile huvi pakub.
  2. Vii õpilasi õppereisidele. Õppereisid pakuvad õpilastele võimalust ühendada klassiruumis õpitavad abstraktsed kontseptsioonid reaalse maailmaga.
    • Õpetajana vali õppereise, mis pakuvad käed-küljes õppimist.
    • Lapsevanemana on sul võimalus kasutada aega ja raha natuke loovamalt. Vii laps kunstimuuseumi või ajalooliselt kuulsasse paika, et ta saaks kogeda riigi ajalugu.
  3. Lase lastel kasutada oma kujutlusvõimet. Selle asemel et nende kujutlusvõimet piirata või kontrollida, lase nende loovusel ohjeldamatult ringi joosta. Edenda nende loovust, kavandades tunde, mis julgustavad kasutama kunsti ja käsitööd, rollimänge või teisi sarnaseid tegevusi.
    • Õpetades lastele kohtu kohta, võid lasta neil endal korraldada üks kohtuprotsess.
    • Kui nooremad õpilased õpivad ajalooliselt tähtsaid isikuid, siis võid lasta neil endid riietada mõneks ajalooliseks isikuks.
    • Paku lastele vabadust enda väljendamiseks erinevatel viisidel. Näiteks ajaloo tunnis võid lasta neil valida jutu kirjutamise, pildi joonistamise või lühinäidendi loomise vahel.
  4. Mängi harivaid mänge. Pärast õppetunni andmist või enda lapsega teema õppimist, lase tal mängida mõnda harivat mängu, mis testib tema uusi teadmisi.
    • Loo mäng põhinedes mõnele populaarsele telesaatele või loo viktoriin.
    • Julgusta lapsi mängima laua- ja kaardimänge.
    • Kasuta internetiotsingut, et leida teemaga seotud harivat mängu.

Mängude ja tehnoloogia kaasamine õppimisse

  1. Määra digitaalseid projekte. Tänapäeva lapsed on sündinud digitaalajastusse. Nad armastavad tehnoloogiat ning on selle kasutamises osavad.
    • Selle asemel, et lasta neil päevikut pidada, lase neil jäädvustada oma kogemusi digitaalkaameraga.
    • Lase õpilastel teha veebilehekülgi, luua videoid või luua podcaste.
  2. Vaata või kuula haridusprogramme. Õpetaja ja lapsevanemana kaalu loengute ja traditsiooniliste lugemiste täiendamist õppevideote, netisaadete ja näidenditega. Lapsed, kes ei suuda tähelepanelikult loengut kuulata, võivad olla väga kaasahaaratud audiovisuaalsetest materjalidest.
  3. Luba lastel mängida elektroonilisi mänge. Harivad äpid ja elektroonilised mängud on omandanud silmapaistva rolli meie lastele põhioskuste ja kontseptsioonide õpetamisel. Kasutades neid õppemeetodeid lisaks traditsioonilistele, paraneb lapse õppimine. Muud eelised hõlmavad:
    • Laste tehniliste oskuste parandamist
    • Teisaldavust ja kättesaadavust
    • Kokkupuutumist alternatiivsete õppemeetoditega
    • Vaba aja kasutamist

Roosa või sinine vene keelt õpetav mänguarvuti

Pusle kella tundmaõppimiseks

Tahvelarvuti joonistamiseks ja kirjutamiseks

Pliiatsid 3D joonistamiseks

Mahukad pinalid värvipliiatsite jaoks