E-POOD Tootekategooriad

Kuidas vähendada kaenlaaluste higistamist?

Iga inimese kaenlaalused higistavad, kuid higistamine muutub probleemseks ja piinlikuks siis, kui seda liigselt on. Õnneks on mõned asjad, mida proovida saad, et vähendada kaenlaaluste higistamist.

Antiperspirantide kasutamine

  1. Diagnoosi probleem. Enne kui lähed poodi ostma enda tavapärast deodoranti, pead mõtlema täpsemalt, et mis sinu probleemiks on, et saada õige deodorant enda probleemile. Osade inimeste jaoks on kõige suuremaks probleemiks kaenlaaluste higistamisega ebameeldiv kehalõhn, kuid samas on osade jaoks suurimaks mureks silmapaistvad higiplekid ja sellega kaasnev piinlikus.
    • Kui sinu mureks on nii kehalõhn kui ka higiplekid, siis pead nendele individuaalselt lähenema. Deodorandi kasutamine ei takista kaenlaaluste higistamist, kuigi see maskeerib halva lõhna.
    • Sa ei saa muuta enda keha täielikult higistamise vabaks. Seda küll tehakse meditsiiniliste protseduuridega, kuid seda vaid äärmuslikel juhtudel. Higi reguleerib keha temperatuuri ning on üldise tervise jaoks vajalik.
  2. Osta oma probleemile sobiv toode. Sõltuvalt sinu probleemist võid vajada kas kaubanduslikku deodoranti, higistamisvastaseid antiperspirante, hübriidtooteid või pead hoopis rääkima oma arstiga turul olevatest võimsamatest retseptiga saada olevatest higistamisvastastest toodetest.
    • Kui sul on probleem kehalõhnaga, siis pead kasutama deodoranti, mis sisaldab õrnu ja looduslikke koostisosi, mis maskeerivad lõhna. Samuti pead jälgima häid hügieenitavasid, et probleemi lahendada.
    • Kui sul on probleem higiplekkidega, siis kontrollivad enamik alumiiniumkloriidheksahüdraati sisaldavad kaubanduslikud vahendid tõhusalt higi hulka, mida sinu kaenlaalused tekitavad. Kui soovid täiendavat kaitset riietele tulevate higiplekkide eest, siis võid kasutada ka rõivaste külge kleepuvaid higilappe.
  3. Proovi teha ise naturaalne deodorant. On saadaval täiesti looduslikke deodorante, kuid higi kontrolli all hoidmiseks võid teha selle ka ise.
    • Sega kokku võrdne osa soodat ja vett, et saada higi kontrolli all hoidev pasta. Kanna see kaenlaalustele, lase sel olla 20-30 minutit ning seejärel pese see veega maha.
    • Kaenlaaluste loodusliku lõhna tekitavate bakterite neutraliseerimiseks proovi kasutada õunaäädikat või muud linnaseäädikat. See tekitab kuivatava efekti sinu kaenlaalustes ning toob omakorda kaasa vähema higistamise.
    • Tee segu tomati viljalihast ja sidrunimahlast. Kanna seda kaenlaalustele ja hoia seda veerand tundi peal, enne kui selle maha pesed.
  4. Kanna toodet õigesti peale. Vastupidiselt levinud arvamusele, on kõige parem higistamisvastast vahendit kasutada õhtul enne magamaminekut, kuna siis imendub see täielikult sisse. Kasuta higistamisvastast vahendit peale pesemist, kuid lase enne pealekandmist nahal täielikult kuivada. Samuti lase tootel täielikult kuivada enne, kui riided selga paned.
    • Kui märkad, et su kaenlaalused on higised, siis ära kanna toodet higisele nahale, kuna see ei tee haisu vastu midagi. Selle asemel pese kaenlaalused puhtaks seebi ja veega, lase neil kuivada ning kanna alles siis deodoranti peale.

Higistamise vähendamine

  1. Pese end regulaarselt. Kaenlaaluste higistamise kontrollimine nõuab rohkemat kui lihtsalt tooteid. Keha hoidmine puhta ja kuivana on hädavajalik, et kontrollida higistamist. Kui liigne higistamine on sinu jaoks probleemiks, siis on vajalik, et peseksid enda keha (või vähemalt kaenlaaluseid) vähemalt üks või kaks korda päevas.
    • Kui elad niiskes kliimas, siis tasuks suvisel ajal olla peale pesemist mõnda aega ilma riieteta. Lase enda kehal täielikult kuivada ja maha jahtuda, enne kui riided selga paned, kuna muidu võid koheselt higistama hakata.
  2. Pese enda särke peale igat kasutuskorda. Kui oled särgis higistanud, siis on oluline, et peseksid riided enne uut kandmiskorda. Kaenlaaluse halba lõhna ei põhjusta päriselt higi, vaid täpsemalt põhjustavad selle kuivanud higist tulnud bakterid.
    • Kui sa riietelt higi ära ei pese, koguneb seda aja jooksul rohkem ning teeb haisu halvemaks. Väga oluline on regulaarselt riideid vahetada ning neid pesta.
    • Kui sa higistad palju, siis vaheta enda särki tihedamalt, isegi kasvõi keset päeva. Kui sa tead,et sa tööl olles palju higistad, siis kanna kaasas lisasärki, mille saad vajadusel selga panna.
  3. Kanna alussärke. Puhas valge T-särk imeb endasse liigset higi ning hoiab selle eemal välimisest särgist. Kui sa oled suur higistaja, siis kanna võimalusel kihtidena riideid, et higi nii kergelt läbi riiete paistma ei hakkaks.
  4. Raseeri enda kaenlaalused. Kui sul on probleem liigse higistamisega, siis võib kaenlaaluste raseerimine aidata. Kuigi raseerimine ei vähenda higi hulka ega jahuta kaenlaaluseid, hoiab see ära higi kogunemise, mistõttu vähenevad halb lõhn ning higiplekid.
  5. Muuda enda toitumist. Tugevalõhnalised toidud ja osad toidud mõjutavad sinu higi lõhna. Kui sul on probleem liigse higistamisega, siis võib vale toitumine seda põhjustada.
    • Sibul, küüslauk ja teised laugutaolised toidud põhjustavad higi kuivamisel teravat väävlilõhnalist higihaisu. Mõned vürtsid nagu asafetida, köömned ja karripulber ning ristõielised köögiviljad nagu kapsas ja brokoli, põhjustavad samuti spetsiifilise lõhnaga higi.
    • Dieedid, milles on palju punast liha, piimatooteid ja alkoholi, tekitavad samuti iseloomuliku lõhnaga higi.
    • Kuumades paprikates leiduv kapsaitsiin stimuleerib suus olevaid närviretseptoreid samamoodi nagu tegelik kuumus, meelitades keha mõtlema, et sul on palav ning seetõttu ajab ka higistama.
  6. Tee trenni, et langetada kehamassiindeksit. Kui su kehal on rohkem massi, siis higistab su keha rohkem, et end jahedamana hoida. Kui sul on suur probleem higistamisega, siis saad seda parandada, kaasates südame-veresoonkonna treeningud oma rutiini ning nii kaalu alandada.