Kuidas enda vaba aega kasulike asjadega täita?

Kuidas enda vaba aega kasulike asjadega taita

Elus ette tulevad äkilised muutused võivad tekitada vaba aja perioode, mida sul varem polnud. Vaba aja täitmine kasulike tegevustega suurendab sinu loomingulisust, energiat, entusiasmi ja elutunnet. Proovi vaba aja täitmiseks hakata arendama uut hobi, õppida uut keelt või minna vabatahtlikuks.

Uute oskuste omandamine

  1. Mine mõnele koolitusele või huviringi. Võta vaba aega kui võimalust omandada teadmisi või oskusi, mis ei mõjutaks otseselt sinu tööd ega karjääri. Mine ja õpi midagi ainult õppimise huvist, ilma et peaksid tundma survet eesmärkide saavutamiseks.
    • Liitu näiteks mõne tantsutrenni, raamatuklubi või ehete tegemise rühmaga. Või mine raamatupidamise või võõrkeele kursustele.
  2. Hakka aiapidamisega tegelema. Aiandus on hea moodus enda vaba aja viitmiseks ning nii saad kasvatada head toitu enda perele ja sõpradele. Võid alustada ka lihtsamatest taimedest, nagu näiteks maitsetaimedest.
  3. Muuda kokkamine lõbusaks tegevuseks. Uute retseptide proovimine on lõbus võimalus aega veeta, kui teed seda enda rõõmuks, mitte vajaduse pärast. Võta välja kokaraamat ning proovi uusi toite. Võid vaadata ka enda kappidesse ja külmkappi ning otsida internetist, mida huvitavat sa saad teha nende asjadega, mis sul juba kodus olemas on.
    • Kui oled leidnud mõned huvitavad ja maitsvad retseptid ning need selgeks saanud, siis võid korraldada enda lähedastele viisaka õhtusöögi.
  4. Õpi uut keelt. Uue keele õppimine on hea moodus enda vaba aja täitmiseks. See aitab sul mõista võõraid kultuure ning õppida erinevate maailmaosade kohta. Mine koolitustele või proovi õppida omal käel, kasutades raamatukogu ja internetti.
  5. Hakka maalima või joonistama. Kunsti loomine on hea ja stressimaandav tegevus: sa saad end väljendada ning uusi oskusi omandada. Proovi erinevaid maalimise ja joonistamise tüüpe ning leia endale sobivaim.

Karjääri edendamine

  1. Kasuta vaba aega karjääri edendamiseks. See, et sa pole parasjagu tööl, ei tähenda, et sa ei võiks enda karjääri edendada ning professionaalseid suhteid luua. Helista sõprade sõpradele ja kutsu paar töökaaslast õhtusöögile või jää peale koosolekut kohale ning kutsu paar inimest, keda sa hästi ei tunne sööma või kokteile jooma.
  2. Korrasta oma planeerija või kalender. Töö, kohtumiste, ametialaste kohustuste, sotsiaalsete kohtumiste ja elu muude osade vahel on lihtne end üle koormata. Kasuta enda vabu hetki kalendri või märkmiku korrastamiseks. Kirjuta üles ja organiseeri kuupäevi ja kellaegu. Nii vähendad stressi ning kohtumised püsivad paremini meeles.
  3. Loo sõprust. Ära peida end enda vabal ajal. Veeda seda aega inimestega, kellest sa hoolid või proovi leida uusi tutvusi. Korralda iganädalasi või igakuiseid kokkusaamisi enda sõpradega ja külasta ka sugulasi, keda sa kaua näinud ei ole.

Tervis ja heaolu

  1. Veeda aega lugedes. Ükskõik, kas sind huvitab kõige rohkem ilukirjandus, aimekirjandus, luule, filosoofia või elulood, kaasab lugemine su meele ja aitab su vaba aega sisukamalt täita. Lugemine avardab silmaringi ja parandab sõnavara. Raamatud, mida loed, võivad avada su meelt vaatenurkadele ja kultuuridele, mida sa ehk veel ei tunne.
  2. Veeda aega enda lemmikloomaga. Kui sul veel ei ole lemmiklooma, siis ehk nüüd on sul võimalik ta võtta? Lemmikud nõuavad regulaarset hoolitsus ning aitavad täita sinu aega mängimisega, jalutamisega ning muude tegevustega.
    • Koerad ja kassid on populaarsed valikud, kuna neil on lõbusad iseloomud ning nad on armastava loomuga.
    • Kui sul pole lemmiku jaoks palju aega või soovid looma, kes nii palju tähelepanu ei vaja, võid võtta endale näiteks kalad.
  3. Õpi mediteerima. Istu vaikselt 20 minutit ja hinga rahulikult. Loe enda hingetõmbeid kuni kümneni ning siis alusta otsast peale. Meditatsiooni idee on omada midagi, millele keskenduda, et püsiksite terviklikult kohal ja ei vajuks vaimselt eemale. Meditatsioon võib sind rahustada ja vältida negatiivseid mõtteid ja tundeid.
  4. Tee trenni, et heas füüsilises vormis püsida. Vaba aja kasutamine füüsilise vormi säilitamiseks on lihtne ja tervislik. Vaba aeg annab hea võimaluse oma kehalise taseme hoidmiseks, olgu selleks siis garaažis raskuste tõstmine või elutoas kätekõverduste tegemine. Kui sul on suhteliselt vähe vaba aega, siis kuluta kodus treenimisele 15-30 minutit.

 



Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

LIITU UUDISKIRJAGA