E-POOD Tootekategooriad

Kuidas laiska last motiveerida?

Laiskusega tegelemine on paras väljakutse, ükskõik kas su laps käib lasteaias või gümnaasiumis. Õnneks on olemas palju mooduseid, kuidas aidata tal olla organiseeritud ja motiveeritud. Proovi pakkuda auhindu ja privileege, kui ta enda vajalikud asjad valmis saab. Räägi enda lapsega otse ja anna endast parim, et eristada madalat tööeetikat õpiraskustest või teistest põhjustest.

 

Lapse motiveerimine koolitöö tegemisel

 

  1. Paku auhindu ja privileege, kui ta kodutööga valmis saab. Õpeta enda lapsele, et ta peab enda töö valmis tegema enne, kui ta saab teha rohkem nauditavaid tegevusi. Proovi olla järjekindel ning hoia silm peal telefonil, arvutil ja muudel asjadel, mis tähelepanu kõrvale juhtida võivad.
  • Ütle näiteks: „Kui oled enda kodutööga valmis saanud, siis võid mängida enda videomängu.“
  • Sa võid lasta lapsel telefon kuhugi karpi või sahtlisse panna ning lubada sellele ainult siis ligipääsu, kui ta on oma ülesannetega valmis saanud.
  • Osad lapsed teevad muusikat kuulates asju paremini nii, et võid mõnele muusikaelektroonikale erandi teha, et enda last motiveerida.

 

  1. Vaata üle enda lapse töö kui see on valmis saanud. Kontrolli tema matemaatika lahendusi või esseesid, et veenduda tema töö valmimises. Kui tema koduseks tööks oli õppetüki lugemine, siis lase tal selgitada määratud peatükki, et näha kui hästi ta materjali mõistab,
  • Proovi mitte jätte muljet, nagu sa ei usaldaks teda. Ütle midagi taolist: „Ma ei püüa sinu ümber tiirelda, või jätta muljet nagu mul poleks sinusse usku. Ma lihtsalt tahan sinu tiimis kaasa lüüa ja aidata sul endast parimat anda“.

 

  1. Aita tal koormavaid ülesandeid väiksemateks osadeks jagada. Nii lapsed kui ka täiskasvanud kipuvad edasi lükkama keerulisemaid ja tüütumaid ülesandeid. Kui su lapsel on ees mõni suur projekt, siis aita tal välja nuputada, kuidas seda väiksemateks ja kergemateks osadeks jagada. Kirjuta iga samm kalendrisse üles ja järgi neid iga päev, et veenduda selles, et laps neid samme viimase minutini edasi ei lükkaks.
  • Kui oled õpetaja, siis proovi samuti suuri projekte väiksemateks ja lühemateks jagada. Selle asemel, et lihtsalt ülesandeks anda mahukas kirjand, pane paika erinevad kuupäevad idee, mustandi ja valmis töö jaoks.

 

  1. Kiida teda väikese edu eest. Julgustamine on motivatsiooni osa. Suuline kiitus, väike auhind ja teised julgustusevormid annavad su lapsele teada, et oled tema pingutuste üle uhke.
  • Näiteks võid öelda: „Ma märkasin, et sa oled tublisti tööd teinud ning sellel nädalal kohe peale kooli enda kodused tööd ära teinud. Mis oleks kui läheks välja sööma?“
  • Samuti võid anda talle vanusele kohaseid auhindu nagu näiteks mänguasi või raha, et ta sõpradega kinno saaks minna.

5.Tee selgeks põhjused. Kodused probleemid, kiusamine ja paljud teised probleemid võivad samuti olla vähese motivatsiooni põhjuseks. Kui ülesanded andekale lapsele väljakutset ei esita, siis võib tihtipeale see olla vähese motivatsiooni põhjuseks. Samuti võib ka diagnoosimata õpiraskust pidada laiskuseks.

  • Räägi enda lapsega. Küsi, kas tal mõlgub midagi mõtteis, tal on probleeme teise õpilasega või on tal muud emotsionaalsed raskused. Anna lapsele teada, et sinuga on ohutu rääkida ning sa ei mõsta teda hukka.
  • Kui oled tähele pannud pikaaegseid sümptomeid nagu keskendumisraskused, vilets lugemisest arusaamine või raskused juhiste järgimises, siis räägi arstiga, et saaks diagnoositud potentsiaalne õpiraskus.

 

Koduste tööde tegemine

 

  1. Seleta selgelt enda ootuseid. Väldi üldiseid palveid ning ütle lapsele otse, mida sa tahad, et ta teeks.
  • Näiteks ära ütle: „Korista enda tuba!“, selle asemel anna talle ülesandeks mustade riiete kokkukorjamine, voodipesu vahetamine ning mänguasjade ära panemine.

 

  1. Anna lapsele aeg milleks ta ülesanded valmis peab saama. Enamus vanemaid on tuttavad sellega, et peavad lapselt mitu korda paluma sama asja tegemist. Selle asemel, et öelda lapsele „kohe nüüd ja praegu“, anna lapsele aega ülesannet teha.
  • Selle asemel et öelda: „Pane otsekohe pesu pesumasinasse,“ ütle hoopis: „Sul on kella seitsmeni aega, et pesu pesumasinasse panna“.

 

  1. Tule tagajärgedega kohe lagedale. On raske koheselt tagajärge välja mõelda, kui laps ei tee kodust tööd ära. Selle asemel mõtle tagajärg enne valmis ning seleta lapsele ära, mis juhtub, kui ta kodust tööd ära ei tee.
  • Näiteks ütle: „Kui sa kella neljaks prügi välja ei vii, siis ei saa sa täna enda arvutimängu mängida.“

 

  1. Paku kodutööde eest hüvesid. Kõige vähem, mida sa teha saad, kui laps on enda tööd ära teinud, on tema kiitmine. Samuti võib hea töö eest iganädalane lisaraha olla hea motivaator. Samuti võid proovida ka teisi privileege, nagu näiteks iga valmis saadud kodutöö eest saab laps tund aega multikaid vaadata või terve nädala jagu tubli töö eest lähete nädalavahetusel kuhugi huvitavasse kohta.

 

  1. Proovi kodutöid lõbusaks teha. Võimaluse korral anna igale pereliikmele selline kodutöö, mida ta vastumeelselt ei tee. Proovi kodutöö teha mänguks või pane käima muusika, mis energiat annaks.
  • Loo auhinna põhine väljakutse. Kui sul on rohkem kui üks laps, siis luba, et see laps, kes kõige paremini enda kodused tööd ära teeb, saab valida filmi, mida koos perega õhtul vaatate.

 

Füüsilise aktiivsuse innustamine

 

  1. Mõtle välja tegevused, mis lapsele huvi võivad pakkuda. Lapsed, kelledel puudub huvi füüsiliste tegevuste vastu, on tihtipeale häbelikud erinevatel põhjustel – nagu näiteks on nad kehvad jalgrattaga sõitmises või ei oska hästi palli püüda. Kui tundub, et sinu lapsele ei meeldi mõni kindel mäng või sport, siis katsu leida muid tegevusi, mida tehes ta end paremini tunneb,
  • Proovi erinevaid tegevusi nagu ujumine, matkamine, uisutamine, rattaga sõitmine ja pallimängud. Isegi tuulelohe lennutamine võib olla hea moodus last liikuma saada. Kaasa laps protsessi ja uurige koos, millised aktiivsed tegevused talle meeldida võiksid.

 

  1. Pidage regulaarseid aktiivseid päevi koos perega. Loo eeskuju olles ise aktiivne ning tee sporti koos lapsega. Proovige jalgrattasõitu, nädalavahetustel matkamist või pallimänge nagu tennis, korvpall või jalgpall.

 

  1. Limiteeri elektroonikaaega. Elektroonika kasutamise limiteerimine võib osutuda efektiivseks kui tahad last tööd tegema motiveerida või lihtsalt diivanilt püsti ajada.
  • Väldi arvuti, teleka, telefoni ja teiste elektroonikaasjade hoidmist lapse toas, eriti kui tegu on eelteismelise või nooremaga.

 

Suur tuulelohe “Kotkas”

Kaks raadiosaatjat komplektis

Vilkuvate tuledega libisev jalgpall

Suur krokodill ujumiseks

Korvpalli mängimise komplekt