E-POOD Tootekategooriad

Kuidas saada lahti puhkusejärgsest masendusest?

Paljud inimesed, kes reisivad puhkuse ajal, kogevad pärast puhkust puhkusejärgset masendust ja kurbust. Seda seisundit iseloomustab üldine heaolu langus ja töö tootlikkuse vähenemine peale puhkust. Naasmine rutiini “töö, kool ja igapäevaelu” võib tekitada stressi ja ebamugavust. Kui ebameeldiv see ka poleks, puhkusejärgsest masendusest on võimalik üle saada järjekindluse ja nende nippide abil.

Füüsiliste muutuste tegemine

1. Muuda varakult enda magamise ajakava. Paljud reisijad kogevad ajavööndivahetuse väsimust peale reisimist, eriti kui teekond ületas rohkem kui ühe ajavööndi. See võib mõjutada võimet magada tavapärases ajakavas ja unepuudus või kehv uni paneb tundma ebakindlana ja masenduna.
• Harjuta endale uuesti koduse ajavööndi järgi magamist mitu päeva enne kui tagasi tuled.
• Kui võimalik püsi oma tavapärases unegraafikus ka reisil olles, see teeb tavaelu juurde naasmise lihtsamaks.
• Väldi alkoholi ja kohvi vähemalt kolm tundi enne magama minekut.

2. Tee trenni ka puhkusel olles. Jätkates rutiinse treeninguga ka puhkuse ajal aitab see sul vormis püsida ning vähendada stressi ja väsimust. Treening vabastab ka endorfiine, mis aitavad võidelda depressiooni vastu.
• Reisimise ajal treenimine võib tunduda hirmutav, kuid väikese planeerimisega on seda lihtne enda kavva mahutada.
• Paki kaasa spordijalatsid ning treeningriided või võta kaasa ujumisriided, et basseinis ujuda.

3. Planeeri tagasisõit nii, et saaksid kohaneda. Kõige raskem peale koju naasmist on kohaneda enda normaalse töö/kooli rutiiniga. Siiski, kui annad endale päeva või kaks kohanemiseks oma tavapärase graafikuga, teed endale ülemineku palju lihtsamaks.
• Isegi kui sa ei ole ületanud ühtegi ajavööndit, võib olla raske kohaneda igapäevase rutiiniga peale lõbusat ja spontaalset puhkust.
• Kui vähegi võimalik, proovi naasta tööle teisipäeval, niimoodi jätad vahele väsitava ja äreva esmaspäevase tööpäeva ning sul on nelja päevane töönädal, millesse naasta.
• Kui plaanid tööle naasta teisipäeval, siis veendu, et jõuaksid koju laupäeval või kõige hiljem pühapäeval.

Vaatenurga ümberlülitamine

1. Naudi kogemusi ja mälestusi. Paljudel juhtudel on nii, et muutes seda kuidas sa millegist mõtled, muudad ka seda, kuidas sa end tunned. Seda tüüpi kognitiivne nihe ei toimu üleöö, kuid regulaarse harjutamisega võid muuta enda mõtteviisi, et väärtustada kogemusi, mis sul on selle asemel, et tunda kurbust oma paratamatu naasmise igapäevaelu juurde.
• Katsu vaadata oma reisi nauditavamaid hetki kui osana terve elu kestvate kogemuste ja mälestustena.
• Ole tänulik, et sul oli võimalik kogeda enda reisi. Paljud inimesed ei saa endale reisimist lubada.

2. Tutvusta reisi elemente enda igapäevaeluga. Kuigi sul pole võimalik lennata teisele poole maakera iga nädalaselt, saad lisada mõned nauditavad asjad ka oma kodusesse ellu. Kui sa nautisid reisil omapäraseid toite, siis õpi selle kultuuri sööke tegema ka ise. Kui sulle meeldis kuulata ja rääkida võõrkeeles, mine keelekursusele.
• Tuues reisi elemente enda koju hoiad ka koduse elu põnevamana ja avastusi täis.

3. Hinda enda elu ümber. Kui tunned end tõeliselt õnnetuna tagasi kodus olles, siis võib olla ei tunne sa ainult puhkusest puudust. Puhkused on lõbusad, kuna nad pakuvad vaheldust tüütust ja tavalisest elust. Kui oled õnnetu kodus või tööl, siis võiksid kaaluda muudatuste tegemist, et end paremini tunda. Niimoodi tehes aitad näha enda elus olevaid häid asju ja kõrvaldada halbu.
• Anna endale vähemalt kolm päeva mõtlemisaega, enne kui võtad vastu mõne suure ja elumuutva otsuse. Sa võid leida, et su igapäevaelu polegi nii halb, kui oled uuesti rutiiniga harjunud.
• Räägi sõprade ja pereliikmetega enne, kui teed mõne elumuutva otsuse.
• Räägi samuti ka oma arstiga. Sul võib olla depressioon, mis võib mõjutada võimet kohaneda elumuutustega.

Tavalise eluga taaskohanemine

1. Kanna kaasas meeldetuletusi kodust sel ajal kui reisid. Uuringud soovitavad, et võttes kaasa meeldetuletusi kodust, tunned end mugavamalt uues ja teistsuguses keskkonnas. Samuti aitab see sul paremini siirduda normaalsesse rutiini, kui reisilt tagasi koju saabud. Isegi väikesed ja kergelt pakitavad asjad nagu perefoto või lemmik padi või hoopis mingi tihedalt kasutatav asi (näiteks kohvitass) aitavad tunda kodusemalt kui oled eemal kodust ja oma lähedastest.

2. Tea mida oodata, kui reisilt saabud. Paljude inimeste jaoks on osa sellest mis tekitab tööle naasmise juures ebamugavust, stress mis tekib peale ära olemist. Üks võimalus seda vähendada on kui kontakteerud töökaaslasega päev või paar enne seda kui tööle naased. Sinu kolleeg saab rääkida sulle muudatustest ning sellest, mis vahepeal juhtunud on. See teeb ülemineku tagasi tööle natuke vähem stressirikkaks.
• Kuigi kontakti hoidmine töökaaslastega on hea, ei peaks sa muretsema töö pärast puhkusel olles.

3. Võta tööle kaasa suveniir. Kui muretsed, et sul on raske uuesti kohaneda olemisega tööl, koolis või kodus on abi lähedal asuvast suveniirist, mis teeb ülemineku natuke pehmemaks. Suveniirid meenutavad sulle lõbusaid aegu ning uuringud näitavad, et lõbusaid aegu meenutades väheneb stress ja ärevus.
• Kui sul on kabinet, dekoreeri oma laud või sein mõningate reisipiltidega. Samuti võid lauale panna kujukesi või reisipiltidega kalendri.
• Kui sul pole enda kabinetti või lauda, proovi selle asemel enda suveniiri kanda. Isegi rangema riietuskoodiga kohtades on võimalik kanda mõnda käevõru või kaelakeed, mis sulle sinu reisi meenutab.

4. Alusta uue puhkuse planeerimist juba siis, kui alles tagasi jõudnud oled. Kui sul on silmapiiril uus reis, isegi kui seda ei juhtu pika aja jooksul, aitab see sul kohaneda uuesti tööl/koolis olemisega. Võib olla ebameeldiv olla tagasi vana rutiini juures, kuid teadmine, et sind ootab tulevikus ees midagi lõbusat, teeb ka sinu päeva toredamaks ning annab sulle midagi, mida oodata.
• Iga kord kui tunned masendust, mõtle huvitavatele ja põnevatele asjadele, mida järgmise reisi ajal teha. Sa võid vabal ajal lausa otsida kohti mida külastada.

Lisaks:
• Varu piisavalt aega reisilt naasmiseks. Võib olla ummikuid ja lendude tühistamisi või plaanimuudatusi busside ja rongide töös.
• Lapsed ja teismelised kohanevad raskemini peale pikka ja lõbusat puhkust, eriti kui kool algab kohe peale reisi. Varu nende jaoks piisavalt aega, et nad saaksid naaseda normaalsesse rutiini enne kui uuesti kooli peavad minema.

 

Pehme ja mugav joogamatt

24MP ja 16x suumiga videokaamera

Kaitsev kott GoPro Herole

Öökullidega kaamerakott Instax Mini 8/8s-ile

Äratuskella ja raadioga kõlar